evahannoflorida.reismee.nl

AMS-->DTW-->MCO

De dag begon vroeg in het Ibis Hotel Schiphol Airport.

Na een frisse douche en simpel ontbijtje namen we de shuttlebus richting de luchthaven.

Meestal is deze tot de nok toe gevuld met zenuwachtige reizigers met veel te veel koffers maar dat viel vandaag reuze mee en in no time stonden we al op Schiphol Plaza.

Ook het afgeven van de bagage en de douaneformaliteiten verliepen spoedig en we begaven ons naar Gate E9, waar de Airbus A350-900 al stond te blinken in het ochtendgrijs.

Ruim op tijd mochten we aan boord van dit splinternieuwe toestel, mooie stoelen, heel breed scherm voor je neus en gewoon gratis WIFI, zelfs tijdens de vlucht!

Met nog enkele wachtenden voor ons kozen we het luchtruim vanaf de Zwanenburgbaan, dit keer geen lange taxitijden naar de Polderbaan maar gelijk het uitspansel in.
De Rolls-Royce motoren zorgden ogenschijnlijk moeiteloos voor het loskomen van de zwaartekracht en stuwden de Airbus met gang omhoog.
Vrijwel direct na het opstijgen zagen we niks meer en was de hele wereld grijs.

Via de Noordzee, Hadrian's Wall en Glasgow togen we westwaarts, richting Groenland.
Na het uiterste zuiden van Groenland in zicht te hebben gehad bogen we terug naar beneden af richting het Amerikaanse continent.
Over Newfoundland en Quebec kwam de grens met de USA en eerste bestemming Detroit in zicht!

Ook hier: grijs!
Tot vlak voor de landing zagen we helemaal niks en toen we wat zagen was dat wit.
Er was kort voor dat we aankwamen waarschijnlijk een sneeuwbuitje overgekomen.
Een perfecte landing later stonden we al aan te schuiven voor de Immigration, wat in tegenstelling tot vorig jaar bijzonder meeviel.
Geen lange wachtrijen deze keer, gelijk doorlopen.

Leuk detail, de beambte die ons binnenliet was precies dezelfde als in 2017, het kan bijna geen toeval meer zijn.
Zijn handtekening en nummer op de stempel zijn hetzelfde en Eva had hem herkend.

Helaas, het nieuws bereikte ons dat de connectie naar Orlando in vertraging was.
Na enig uitzoekwerk bleek het zo te zijn dat dit vliegtuig 's ochtends naar Fort Myers (Florida) was vertrokken, maar kort daarna onverrichterzake was teruggekeerd, om een uur later weer te vertrekken.
Conclusie: we konden pas een dik uur later weg naar Orlando.

Om de tijd te doden hebben we heerlijk gelunched bij een steakhouse, het was maar kwart voor 2 in de middag maar voor ons al kwart voor acht in de avond.

Uiteindelijk mochten we dan aan boord van onze Delta 1196 naar Orlando, in het praatje voor opstijgen vertelde de piloot dat we te maken zouden hebben met instabiele lucht.
De Boeing 757-200 kwam al rammelend tot leven en denderde richting zuid.

Met een bochtje over Canada en dan verder via Ohio, Kentucky, Tennesee en Georgia kwam de eindbestemming voor vandaag dan eindelijk in zicht, MCO Orlando Airport!

Tijdens de vlucht was er volop turbulentie, de crew probeerde verschillende hoogtes uit om te kijken waar de rustige luchtlagen zich bevonden, maar ze slaagden er niet helemaal in.

Boven Orlando hingen dreigende luchten, maar het bleef gelukkig bij dreigen.

Om tien over 7 in de avond stapten we uit de aluminium buis de avondlucht van Orlando in.

Een kort bezoekje aan de de balie van Alamo en upgrade naar grotere auto later konden we dan onze bolide gaan uitzoeken in de garage.

En wat voor 1!
Een zeer nieuwe, witte, grote, pick up truck, Ford F-150!
Wat een enorm bakbeest is dit, maargoed we hebben een grote villa dus dan ook een grote auto op de drive way.
V6 motor, 10versnellingsbak en zoals Hanno altijd al graag wilde, de hendel van de versnellingsbak aan het stuur.
Beetje over de top maar wel een fantastisch vervoermiddel.

En dan de villa, nog mooier dan op de plaatjes op internet.
Okee, we hebben dit niet nodig maar als het dan toch kan gewoon doen!
Een zee van ruimte, overal airco, een verwarmd zwembad met ligbedjes en een jacuzzi.
Als er foto's gaan worden toegevoegd dan gaat iedereen medelijden krijgen met ons echt waar!

Snel de koffers binnengezwierd en terug naar de Walmart, deze zit op 5 minuten van het huis.

Na de nodige zaken te hebben aangeschaft accuut terug naar de villa, snel wat gedronken en het bed in.
Morgen staat een volle dag Disney op de planning.

Ohja, we lopen een dag achter met de blog, we zullen kijken of dat bijgewerkt kan worden binnenkort!

Tot zover deze lezing volgens Johannes.

Ml en mc

Ben benieuwd naar julllie huis
Zo te lezen goede Vlucht gehad alleen die binnenlandse vluchten zijn altijd met veel turbulentie hebben wij ook ervaren
Veel plezier en geniet van jullie holiday
Ps zal je laten weten hoe het vliegen is met de a380 hahaha
Gr ml & mc

ma anja

goed geschreven, leuk einde ook, haha

Pa Stals

al aardig aangepast aan The American Way of Life